FK Poprad

Oficiálna stránka

V dňoch od 13.9. – 19.9.2017 sa deti v rámci Projektu Integrácia vybrali do Talianska navštíviť fenomenálneho slovenského futbalového reprezentanta a skvelého človeka – Mareka Hamšíka. Bol medzi nimi aj futbalista z FK Poprad Martin Šarišský.

Martin Šarišský - FK Poprad
Martin Šarišský z FK Poprad na štadióne v Neapole

Takto nám Martin opísal nezabudnuteľné chvíle, na ktoré zrejme nikdy nezabudne:

„Písal sa deň 13. september 2017, bol to tzv. deň D, kedy sme v čase 10:00 hod. doobeda z bratislavského letiska M. R. Štefánika odlietali vládnym špeciálom priamo do Ríma. V Ríme po prílete, nás už čakal pán veľvyslanec Vatikánu, Peter Sopko, ktorý nás veľmi pekne privítal v Ríme a poprial nám krásny a nezabudnuteľný výlet s krásnymi spomienkami vo Vatikáne. Z letiska sme sa presunuli autobusom priamo do centra rímsko-katolíckeho sveta, kde sme absolvovali prehliadku Vatikánskej záhrady, videli sme väznicu pre katolíkov, apartmány pre pápežových podriadených, ale aj pre samotného pápeža. Po tejto krásnej prehliadke, pri ktorej sme boli sprevádzaní asistentkou pána veľvyslanca, pani Pilátovou, sme sa presunuli do baziliky sv. Petra, ktorá je najväčšia uzavretá bazilika na svete. Tu sme mali prehliadku, ktorá bola naozaj super. Obrovský zážitok byť v takom kostole, do ktorého sa nedostane len tak hocikto a hocikedy. Po tejto úžasnej udalosti sme sa pomaličky presunuli k rehoľným sestrám do domu pre pútnikov, kde sme v prvú noc prespali. Na druhý deň zájazdu sme sa presunuli do centra Ríma, kde sme nechali naše veci v ubytovni, aby sme mohli ísť na prehliadku celého Ríma autobusom s otvorenou strechou. Prehliadka trvala približne dve a pol hodiny, v ktorej sme videli všelijaké kostoly, pamiatky mesta, ale hlavne Colosseum, ktorý bol jeden z najväčších zážitkov Ríma, ale aj celkovo Talianska. Po ukončení prehliadky sme sa vybrali za veľvyslancom Talianska, pánom Jánom Šothom. Mali sme s ním, ale aj s pánom Petrom Dvorským, besedu a mali sme tam aj obed. Ešte v ten deň sme išli vlakom do Neapola, kde sme strávili zvyšné krásne dni tohto zájazdu. V neskorších hodinách sme prišli na hotel, ktorý bol priamo pri mori s krásnym výhľadom na Stredozemné more. Na ďalší deň, konkrétne štvrtý, nás autobus odviezol do centra Neapola, kde sme absolvovali prehliadku krásneho neapolského mesta. Keďže sme mali na sebe oblečené dresy s nápisom HAMSIK, boli sme pre okoloidúcich ako taká atrakcia. Na každom kroku si nás natáčali a fotili a bolo to úžasné, pretože sme sa cítili ako nejaké svetové hviezdy futbalu. A nakoniec sme tento deň plný parádnymi zážitkami zakončili večerou, kde niekedy chodieva jesť aj SSC Neapol.Martin Šarišský - FK Poprad

17. september 2017 – Deň, na ktorý nikdy nezabudnem! Slávny SSC Neapol vs. Benevento Calcio! Štadión Sao Paolo, okolo 55-tisíc ľudí, niečo neuveriteľné! My, celá integrácia sme robili excelentnú atmosféru nielen počas zápasu, ale aj pred a po zápase, ktorú ocenila nielen tribúna, ale aj samotný Marek Hamšík. Všetci bez hlasu, ale stálo to za to. Domáci SSC Neapol zvíťazil 6:0 a Marek si vtedy odohral prvýkrát celý zápas za Neapol. Po bombastickom derby sme sa všetci hladní tešili na vyvrcholenie celého zájazdu, ale asi aj celého života – večera s hviezdnym Marekom! V momente, keď som vošiel do reštaurácie a videl som, že je to naozaj on, zastavilo sa mi srdce a mal som zimomriavky po celom tele – neskutočné! Niekto, na koho pozerám v telke, či už to sú zápasy za SSC Neapol alebo za slovenskú reprezentáciu, niekto, o kom by mi v živote nenapadlo, že si s ním môžem podať ruku, sa stalo skutočným. Bol to pre mňa ako splnený sen, ktorému doteraz nedokážem uveriť. Bol to fantastický pocit už len ho vidieť pár metrov odomňa a potom si s ním podať ruku, odfotiť sa bolo niečo senzačné! Tento pocit prajem asi každému fanúšikovi Mareka Hamšíka. Keď sa to celé skončilo, boli sme omámení, všetci do jedného! Bohužiaľ, keď nás musel opustiť kvôli jeho dvom malým synom, ktorí museli ísť na ďalší deň do školy, sme sa aj my presunuli na hotel a aj keď som bol strašne unavený, nemohol som zaspať od toľkého úžasu. Predposledný deň nášho pobytu v Taliansku sme prežili celý deň na pláži alebo v mori. Oddýchnutí po celkom dosť náročnom týždni sme išli na poslednú večeru so západom slnka a po večeri sme si mohli užívať posledné chvíle Talianska a toho úžasného tepla, ktoré sme zažívali celých šesť dní. V posledný deň sme absolvovali obchodné centrum, v ktorom sme mohli nakúpiť všetko možné, čo nám len napadlo. Po dvoch hodinách rozchodu sme sa vybrali na letisko, ale nebolo to len také hocijaké letisko. Bolo to vojenské letisko, z ktorého odlietajú len tzv. VIP osobnosti. Mali sme tam prehliadku letiska, malé občerstvenie a odlet domov. Chcem veľmi pekne poďakovať celej integrácii, že vôbec organizovala niečo takéto super. Som veľmi rád, že som mohol byť súčasťou tohto zájazdu a prežiť so super kolektívom super chvíle, na ktoré budem veľmi rád spomínať.“

Zájazdy Projektu Integrácia predstavujú pre deti odmenu za ich statočnosť a bojovnosť, ktorú nejeden z nich prejavuje počas náročných chvíľ v živote, taktiež sú odmenou a ďalším stimulom pre deti k uskutočňovaniu dobrých skutkov.​